Historie internetového obchodu Nemrut.cz

Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies
Kompletní historie Nemrut.cz

Kompletní historie Nemrut.cz

Kategorie : Autor

Jak to celé začalo...

Příběh našeho obchodu započal kolem roku 2001, kdy současný majitel Martin, jako dítě odjel na pár let žít do Turecka, které si zamiloval. V roce 2012 se do něj vrací zpět, tentokrát pracovně a jelikož je Turecko plné vynikajících vůní a chutí, brzy si zamiluje tureckou kávu a čaj, jejichž tradiční příprava ho doslova uhrane. Pozvolna začíná přemýšlet o tom, jestli by byl o tuto kulturu zájem i v Česku, a proto v koncem roku 2012 propašuje v kufru několik džezev, čajových a kávových souprav, které umístí k prodeji na internetové portály. K jeho překvapení se vše během několika dní prodá a kupující se dotazují, jestli by nebylo možné těchto produktů dovézt více.

Rok 2002 - Martin se učí smlouvání

Rozhodne se tedy celý obchod zlegalizovat a vytvořit e-shop, s jehož tvorbou však nemá žádné zkušenosti, proto k sobě přizve společníka, který nabízí nejen část kapitálu na rozjezd, ale také zkušenosti s tvorbou internetových projektů a grafickou tvorbou. Projekt společně nazvou Oriental-Eshop.cz, na podzim roku 2013 dovezou první várku zboží a k údivu všem se obchod brzy bez větší reklamy rozjede a začíná prodávat!

2014/2015 - Rozvoj podnikání a brzký hořký konec

Rok 2014 oba společníci věnují rozvoji podnikání, kdy se daří dodávat zboží nejen koncovým zákazníkům, ale také prvním kavárnám a čajovnám. Zájem je tak velký, že si oba musí brát v práci dovolenou a při ní se věnovat balení a distribuci zboží. V tomto hektickém období začínají mezi společníky drobné neshody dalším rozvoji podnikání.

Na rok 2015 se spřádají velké plány s dalším rozvojem Oriental-Eshopu, ale během první poloviny roku gradují počáteční neshody, primárně o budoucnosti celého projektu, které se během léta vyhrotí natolik, že se společníci rozhodnou vzájemnou spolupráci ukončit. I přes všechna vzájemná jednání a Martinovy nabídky odkupu celého projektu si společník nechává polovinu zboží a celý e-shop a Martinovi tak zbývá pouze druhá polovina zboží a černé myšlenky. I tak má v hlavě plán a hlavně chuť v tomto oboru pokračovat, proto začíná přemýšlet o založení konkurenčního e-shopu, kdy by se poučil z prvotních chyb a mohl se o všem rozhodovat sám. V druhé polovině roku tak začnou přípravy a práce na nový projekt Nemrut.cz, kdy se musí vytvořit zcela nová grafická identita a hlavně funkční e-shop. Dosavadní Oriental-Eshop.cz nezvládne Vánoční nápor a na přelomu roku 2015/2016 ukončuje činnost.

Cesta do Turecka po vlastní ose (2015)

2016 - Nový začátek

Jak se říká – nic se nemá uspěchat, proto prakticky celý rok probíhají přípravy na spuštění nového projektu. Je zapotřebí sehnat odpovídající sklad, nakoupit nové zboží, udělat grafické podklady a hlavně zprovoznit e-shop. Obchod má nyní jen jednoho majitele - Martina, kterého doplňuje tým externích spolupracovníků – Štěpán, který má na starosti programování a větší úpravy e-shopu. Martina2, který se stará o produktové fotky + grafiku a Veroniku, která má na starosti copywriting. Tato spolupráce šlape skvěle, a tak je 1.6.2016 oficiálně spuštěn internetový obchod Nemrut.cz!

První sklad (2016)

Prakticky okamžitě se daří přivést většinu původních zákazníků, bohužel pár z nich spolupráci odmítne, primárně z důvodu pošramocené pověsti, kterou měl Oriental-Eshop na sklonku svého „fungování“. Postupem času se i většinu z těchto zklamaných zákazníků daří přivést zpět na základě důvěry a obchod tak může dále vzkvétat. Přelom roku 2016/2017 je doslova heroický, jelikož skoro půlroční odmlka od prodeje čajového a kávového příslušenství v zákaznících vzbudila nákupní horečku.

2017 - Nemrut.cz je na pokraji krachu

Začátkem roku 2017 již nestačí současné skladovací prostory, a tak je potřeba se přestěhovat do větších, s tím souvisí i nákup více zboží a také rozšíření nabídky o potraviny, což se později ukáže jako velmi špatné rozhodnutí. Na všem nepřidává ani fakt, kdy jeden z nových dodavatelů poslal odlišné zboží než měl. Nákupní horečka z let 2014 – 2016 se neopakuje, sklad je tak plný produktů, které se neprodávají a hlavně plný potravin, kterým končí záruční lhůta. Částečně pomáhají slevy a výprodeje, ale ani to nestačí na provoz skladu a hlavně nákup nového zboží. Mnoho potravin projde záruční lhůtou a musí se vyhodit, což představuje obrovskou finanční ztrátu. Musí tedy přijít krizové řešení, kdy se buď e-shop úplně zavře a nebo vezme půjčka na jeho další rozvoj. Nakonec zvítězí druhá, i když dost riziková varianta, protože dosud se celý projekt financoval nejprve z vlastních zdrojů a později již zdrojů e-shopu, které však nyní došly.

Srpen 2017 - Cesta do Turecka a Nemrut se znovu nadechuje

Celé léto 2017 probíhá konsolidace projektu, nastavování nové cenové politiky a hlavně budoucí nabídky produktů, ze které se opustí od drtivé většiny potravin, z nichž zůstane jen čaj a káva. V srpnu 2017 se letí do Turecka, kde se daří domluvit s novými výrobci a dodavateli a celý projekt je tak zachráněn. Podzim 2017 je již velmi solidní a daří se pomalu umořovat půjčené finance.

2018/2019 - Blýská se na lepší časy?

Velký zlom přichází v roce 2018, kdy oba bývalí společníci najdou společnou řeč a dojde k odkupu zbytku zboží, které zůstalo ve skladu Oriental-Eshopu. Celý rok se pak nese v postupném rozvoji podnikání, oslovování nových zákazníků a nárůstu prodeje. Opět je silný konec roku, a díky tomu se daří spřádat další plány. Největší problém je se skladem, jehož nový majitel neustále „zapomíná“ zaplatit služby, a tak nám v něm střídavě nefunguje elektrika, voda a topení. Nezapomenutelný zážitek je, když v prosinci balíme desítky objednávek denně v teplotě, která je jen lehce nad nulou a svítíme si k tomu čelovkami. Víme, že takhle to dál nepůjde, ale ve Vánočním shonu není čas hledat alternativy.

Jeden ze zákazníků - pojízdná kavárna Velobloud

V roce 2019 se daří doplatit celou půjčenou částku a konečně se přestěhovat do nového skladu, který splňuje naše standardy a navíc umožňuje celodenní výdej zboží zákazníkům. Do týmu je na stálý poměr přibrána brigádnice a začínáme domlouvat působení na veletrzích a kávových akcích na rok 2020. Spouštíme nový projekt na doméně džezva.cz – microsite, která pomáhá zákazníkům s výběrem vhodné džezvy a jednotlivého příslušenství.

Pečlivá kontrola nového zboží

Období COVIDu a turecká káva

Rok 2020 je poznamenán COVIDem, a proto se ruší veškeré akce, které jsme měli domluvené. Skokově však narůstá zájem o alternativní přípravu turecké kávy a čaje, který má velký dopad na prodeje. Nejdeme však cestou mnoha ostatních obchodů, které bláznivě nakupují a s rostoucí poptávkou enormně přeplňují své sklady, neboť vzpomínka na rok 2017 je stále čerstvá. Snažíme se o postupný rozvoj, což se ve výsledku ukáže jako správné rozhodnutí. Konec roku 2020 je neuvěřitelně silný, padají prodejní rekordy a je tak třeba rozšířit tým brigádníků primárně na balení a expedici zboží. V tomto roce také skokově narůstá poptávka po vlastní značce turecké kávy, která nám nedává spát…

Výstava zboží v pražírně Otrokovice

Rok 2021 startuje velmi pozitivně, neboť většinou slabší lednový prodej se tentokrát rovná předvánočnímu prodeji z roku 2018. Ve světě stále řádí Covid a mnoho lidí hledá nové cesty k vaření kávy a čaje. Z kraje roku je zakoupen první profesionální mlýnek KUBAN na mletí kávových zrn, práce na vlastním brandu kávy jsou v plném proudu, většinu volného času trávíme přípravou grafických podkladů, testování různých druhů směsí kávy a připravujeme se na vstup na kávový trh. To se konečně podaří, a tak v březnu roku 2021 vylézáme na povrch s vlastní značkou kávy, která nese název NEMRUT COFFEE. Kromě klasické zrnkové varianty, nabízíme i kávu extra jemně mletou, kterou v ČR dosud nikdo nevyrábí. Z ní se během pár týdnů stane takřka bestseller a otrokovická pražírna nestíhá pražit nové várky lahodné kávy.

První várka NEMRUT COFFEE připravená k expedici

Probíhá také redesign loga a změna sloganu. Z loga mizí silueta vrcholu hory a drobné postavy soch, kterou nahrazuje dominantní silueta krále Antiocha I. Slogan „Vaše brána do světa Orientu“ se mění na „Kousek Turecka pro každého“. V Česku stále doznívá Covid a přichází teplé dny, což prakticky okamžitě znamená pokles prodeje. V tuto chvíli si gratulujeme, protože všude čteme titulky, kolik obchodů krachuje či padá do insolvence, protože mají plné sklady a prakticky nulové prodeje. Nákupní horečka z posledních dvou let pomalu opadá, ale nám to nevadí. Nemrut.cz je zdravý, bez dluhů a můžeme se tak naplno věnovat výrobě a distribuci kávy, která se pije pořád. Vánoce jsou naštěstí opět šílené a ještě 24.12 v podvečer vydáváme na poslední chvíli objednávky zákazníkům. Poslední zákazník přišel v 18:30…

Starý vizuál 2016 - 2021 

Nový vizuál od 2021

Začátek nové éry?

Rok 2022 startuje válkou na Ukrajině a nám se tak ze dne na den úplně propadne návštěvnost a s ní i objednávky. Tato situace trvá skoro až do léta, nicméně mezi tím padá rozhodnutí, které je ovlivněno především soukromým životem - přestěhovat celý projekt z Ostravy do blízkosti Prahy. Využíváme tedy relativního nákupního klidu a připravujeme se na velký přesun. U Prahy se nám podařilo sehnat hezký sklad, který je na absolutně klidném a zároveň bezpečném místě. Samo stěhování skladu je strašné, neboť ve třech lidech trvá prakticky celý týden. Nakonec stačí jedna velká dodávka, se kterou jsme se na trase Ostrava – Praha a zpět otočili celkem třikrát. Jeden z kamarádů/stěhováků je doslova logistický génius a dokáže do ní vměstnat zdánlivě nemožné. Probíhá větší investice do struktury e-shopu na celkové zlepšení a zjednodušení nákupního procesu pro zákazníky, je odstraněno několik nedostatků a upraveno mnoho částí tak, aby systém splňoval i ty nejnáročnější požadavky z naší i zákaznické strany. Podaří se nám domluvit exkluzivní zastoupení pro dovoz pískových kávovarů, které si brzy najdou oblibu u obchodníků, ale i koncových zákazníků. Čajová souprava a konvičky si zahrají ve filmu „Ruce v záruce“ v hlavní roli s Annou Polívkovou a Robertem Jaškówem.

Naše produkty v televizi 

Druhá polovina roku je již lepší, lidé si zvykli na každodenní nálož hrůzných zpráv a začínají opět přemýšlet nad alternativními přípravami kávy a čaje. Navíc se nám v Praze daří definitivně získat velkého zákazníka s vlastním kamenným obchodem a díky tomu se začíná radikálně zvedat tržba. Celý projekt také definitivně přechází pod s.r.o. Závěr roku je s ohledem na B2C klientelu slabší než v letech minulých, začíná jej však dorovnávat a předstihovat B2B distribuce většinou do provozoven našich obchodních partnerů. Web džezva.cz prochází velkou aktualizací, která se týká především grafické, ale i obsahové části.

První várka pískových kávovarů připravená k expedici

2023 - Slavíme první dekádu na trhu

V roce 2023 vstupujeme do posledního roku první dekády, vnitřně slavíme a vzpomínáme na roky minulé… Rozšiřujeme nabídku džezev a čajových dvoj konvic, které jsou vhodné i na indukční desku a je po nich několik let velká poptávka, bohužel se až dosud v Turecku nevyráběly. Jsme první firma, které se daří tyto skvělé výrobky dovézt na Česko-Slovenský trh! Firma po dlouhých letech funguje čistě pouze na rodinné bázi se stálým týmem skvělých externích spolupracovníků. Naše faktury umí (konečně) brát platbu pomocí QR kódu.

Stejně jako na začátku, tak i dodnes přetrvává priorita dodávat vysoce kvalitní zboží s ohledem na Fair-Trade. Těšíme se, že budeme moci minimálně další dekádu Nemruta rozvíjet a dovážet zákazníkům prvotřídní zboží z Turecka, které jim udělá radost a bude sloužit po dlouhá léta.

Veletrh v Istanbulu (2023)

Workshop vaření kávy v KrasyOrientu.cz

Workshop Chefparade vaření kávy ve spolupráci s Turecko.cz

Sdílet tento obsah